Gruodis 2020

Šeimos portfelio naujienos

Gavau patvirtinimą, kad IB tęs mano asmeninės paskyros perkėlimą į šeimos (joint), atsiuntė pasirašyti sutikimus tiek man, tiek žmonai. Reikėjo atsispausti – LOA (Letter Of Authorisation), pasirašyti ranka, nusiųsti per IB platformos Support (prie atsakymo į Support žinutę, galima prisegti failą, tai sukūrau PDF su visomis dokumentų nuotraukomis). Kartu reikia pridėti ir ID, kad matytųsi toks pat parašas kaip ant LOA (minusas tiems, kas dažnai keičia parašus).

Tada susisiekiau +41-41-726-9500 telefonu, po 43 minučių laukimo, atlikau „Verbal identification“. Reikėjo paskyros pavadinimo (account name), paskyros numerio (account number – U*******), tų pačių duomenų iš šeimos portfelio paskyros (joint account name, joint account number). Po to reikėjo atsakyti į visus papildomus klausimus, kuriuos pasirinkau registruodamasis (pvz. gyvūnėlio vardas, kur gimei, kur santuoka, kokia mokykla, mamos mergautinė pavardė, kur gimė vaikai ir t.t.), buvo pakankamai įdomu ir keista, nes neatsiminiau, kokius buvau pasirinkęs klausimus, todėl atsakymai turi būti tokie, kad pavyktų atsiminti.

Po to prasidėjo įdomumai. Kadangi IBUK kelia mus, paprastus Rytų Europos gyventojus, į IBCE, vėl reikėjo už visas paskyras papildomai prisiloginti, užpildyti sutikimus. Tai šeimos portfelio paskyrą sutvarkiau, o asmeninį – negaliu baigti sutikimo, nes reikalauja: To be approved to trade CFD, you must also select one of the following: Margin. O pas mane Cash account tipas. O pasikeisti niekur negaliu, tęsti registracijos negaliu, jokių veiksmų iš web platformos atlikti nebegaliu (net savo VP parduoti ir persivesti pinigus į banką). Galiu naudotis tik IB programėle telefonu. Tai bent jau parduoti/pirkti VP leidžia. Jeigu paspaudi account management, vėl nukreipia į perkėlimo sutikimo puslapį, kurio pabaigti negaliu. Tokia įdomi situacija.

Bandau susisiekti su supportu. Po 37 minučių laukimo, sujungia. Bendrauju su tikrai malonia mergina (ji kalba sunkiai suprantama indiška anglų kalba), pasiskundžia, kad waiting list dar keli šimtai laukiančių, bet tikrai išspręs mano bėdas. Po smulkaus situacijos analizavimo, gaunu patvirtinimą į IB app’są, kad duodu jai prieigą tvarkyti mano paskyrą (šiek tiek neramu, bet pokalbis įrašomas (ir IB pusėje, ir mano – įrašinėju savo pokalbius telefonu, – dažnai reikia darbe). Ji reset’ina mano CFD trading permissions (kurių niekada neturėjau), pasiūlo bandyti patvirtinti paskyros perkėlimą į IBCE po 24 valandų, kai mano paskyros pokyčius kažkas dar įvertins ir patikrins ar viskas saugu („after additional review„). Kitą dieną, praėjus 24h – sklandžiai užpildau formą, sutinku su paskyros perkėlimu. Likau labai patenkintas support’o paslaugumu, dėmesiu ir pastangomis padėti. Ką pasakė – viską padarė. Gal tik tas nepriimtinas Lietuvoje laukimo laikas kiek neįprasta (kadangi daug keliaudavau, nemažai turėjau reikalų ir su JAV bankais, draudimo bendrovėmis.. Tai ten tiek laukti įprasta..) Aišku, +41 – Šveicarijos numeris, tai telefono sąskaitą papildau 71 euru (tiek sumokėsiu už du pokalbius su IBKR).

Po kelių dienų, portfelis turėtų būti perkeliamas.

Portfelio pokytis per mėnesį

Papildomai investavau 2500 eurų. Portfelio vertė – 42,4k. Augimas nuostabus – 2,65% per mėnesį. Manau tokie metai, kaip šie – investuotojus užliuliuos, leis tikėtis gražos, neįvertinant visos rizikos. Arba čia tikrai 4-oji pramonės revoliucija ir viskas yra gerai su TSLA ir BTC pinigine vertės išraiška (o aš ir kai kurie kiti žmonės esame pernelyg lėti ir atsargūs, kad tuo pasinaudotume).

Metų apžvalga

Net ir pingant doleriui euro atžvilgiu, metai buvo nuostabūs.
Prieš metus nebučiau tikėjęs, kad matysiu tokius skaičius. Turint tokį augimą, pradinės investicijos padvigubėtų per 3,68 metų (4x per 7,36, 8x per 11,04, 16x per 14,72). Gana svajoti 🙂
Man labiausiai patinkanti lentelė iš metų apžvalgos. Aiškiai matosi nekoreliuojančių turto klasių įtaka kintamumui. Ta vieta, kur max drawdown – 10x mažesnė negu pvz SP500.. O ir kiti faktoriai..

Labai svarbu nelyginti savo portfelio su kitų Twitter, Facebook rodomais rezultatais. Ten mačiau ir +90%, ir +970% per metus.

Never compare your chapter 1 with someone else’s chapter 8.

Palyginkite save su savimi prieš metus. Aš tai labai patenkintas rezultatu.

Trumpai: puikūs metai. kad ir kiek duobėti, – jie buvo nuostabūs. Dirbau, uždirbau. Tikrai daug laiko buvau su šeima (du karantinai).

Prieš metus iškelti planai 2020

Pirkiniai:

  • bute įrengti vaikui kambarį, (liko tik lovos rėmas, viskas kitkas padaryta, sutvarkyta)
  • kėdutė prie pianino, (dar naudojam paprastą patogią kėdę, bus planas 2021)
  • sodyboje – terasa, padaryta
  • pabaigti tvorą, padaryta
  • dažyti dvi namo sienas, paruošiau dažymui, nenudažiau, tingėjau.
  • savaitės atostogos prie jūros, buvom 4 dienas.
  • viena ar dvi savaitgalio kelionės į užsienį, deja, karantinas.
  • išsamios sveikatos patikros programos, padaryta
  • Papildomai! Erdvus sandėliukas sodyboje, daržas ir dėžės prieskoniams sodyboje)

Planai/Iššūkiai:

  • Kiekvieną dieną patirti 3x daugiau teigiamų emocijų, nei neigiamų (darbas su savimi) – svarbiausias metų tikslas, gal ne kasdien, bet vertinu, kaip įvykdytą!
  • Taupyti bent 50% šeimos pajamų – įvykdyta.
  • Kiekvieną dieną skirti bent 10-15 minučių finansiniam raštingumui (su kaupu!)
  • Kiekvieną dieną rasti 1h vaikams (3x po 20 mins). Savaitgalį – daugiau, ne visada pavyko darbo dienomis, bet bendro laiko skyriau smarkiai daugiau (karantinas gi..)
  • Kartą per mėnesį išeiti kažkur dviese, tik su žmona (kelis kartus nepavyko, dėl karantino)
  • Numesti bent 10 kg svorio (numečiau 4 kg)
  • Išmokti bent 5 man patinkančias dainas sugroti pianinu (įvykdyta)
  • Parašyti bent 15-20 chapterių web novel (neįvykdyta, turiu 9)
  • Geriau miegoti (neįvykdyta, nes miego vis dar trūksta)
  • Tobulinti speed reading (gal kada parašysiu, kaip sekasi) – sustojau, jeigu skaitau greičiau – nebeatkuriu tiek info, kiek noriu.
  • Tęsti šaltą dušą. Maudytis eketėje! Kiek tik galėjau, dariau. Per karantiną sustabdžiau.

Nauji planai ir iššūkiai 2021 metams

Pirkiniai:

  • Pirtis? (statyti pačiam?)
  • 1 kelionė į šalį, kurioje dar nebuvau
  • 1 kelionė į šalį, kurioje pats buvau (labai patiko), bet nebuvau su šeima (turiu gražų sąrašą: Krajnska Gora + lake Bled Slovėnija, Svaneti Gruzija, Singapūras, Lofoten Norvegija)

Planai/Iššūkiai:

  • Kiekvieną dieną patirti 3x daugiau teigiamų emocijų, nei neigiamų (darbas su savimi) – svarbiausias metų tikslas
  • Taupyti bent 50% šeimos pajamų
  • Kiekvieną dieną skirti bent 10-15 minučių finansiniam raštingumui
  • Kiekvieną dieną rasti 1h vaikams (3x po 20 mins). Savaitgalį – daugiau
  • Kartą per mėnesį išeiti kažkur dviese, tik su žmona
  • Numesti bent 10 kg svorio
  • Parašyti bent 15-20 chapterių web novel
  • Geriau miegoti
  • Tęsti šaltą dušą. Maudytis eketėje!
  • Reguliarus sportas namuose – 5-10 mins mankšta rytais + 3x 30 mins treniruotės per savaitę.

Gerų visiems metų! Tegul jie būna ramūs.

13 thoughts on “Gruodis 2020

  1. Puikūs metai ir ačiū, kad daliniesi atvirai net ir ne finansiniais tikslais! 🙂 Įdomu visgi ką kiti žmonės užsibrėžia, nes galima juk ir nusižiūrėti – jei ne patį tikslą, tai bent jo formavimą ar KPI’jų.

    O dėl joint account’o – jesus christ, atšoko man dabar noras. Nemėgstu nei spausdinti dalykų ir ranka pasirašinėti, nei ant telefono linijos kabėti. Ajajai.

    1. Ačiū labai.

      Blogas apie asmeninius finansus, bet realiai jį rašau sau (bent jau pradėjau dėl to). Tas anoniminis viešumas šiek tiek stumteli ir motyvuoja.

      Nieko tokio dėl to joint account ten nėra. Aišku dar dabar nebaigiau proceso, bet veiksmai nesudėtingi, aiškūs.

      Šiaip tikrai likau patenkintas supportu. Gera žinia, jeigu iškiltų nesklandumų.

  2. sveikintinas atvirumas, tikiuosi tai paskatins ir skaitytojus panasiai planuotis ’21:)
    labai jau primena ir mano/musu plana 21, todel keletas klausimu ir komentaru:

    – miega labai gerina (bent jau man) a.jauniausio seimoje vaiko amziaus pasiekimas bent 4metu (priklausomai nuo vaiko aisku) IR ejimas miegot pastoviu laiku, mano eyeopeneris buvo prisiversti savaite nueiti miegoti tuo paciu metu, rekomenduoju. Galiausiai gavosi apsukti laikrodi savo ir keltis 6am.

    – del svorio metimo, protarpinis badavimas yra greitinantis veiksnys su reguliariu sportavimu.

    – is kur ikvepimo semiamasi fin. rastingumui didinti?
    – kur paliekate vaikus iseidami is namu? mums cia bus siu metu KPI, tai jau ziuriu kokios pamokos ties situo:)
    – kaip sukuriate kokybe pabuvime su vaikais?

    linkiu visu tikslu igyvendinimo!

    1. Ačiū už komentarą.
      Miegas kenčia dėl trijų vaikų (du mažiukai). Laikui bėgant gerės. Įpročius formuojame, bet tai užtrunka.
      Protarpinis badavimas praktikuojamas:)
      Fin. raštingumas iš esmės šiuo metu formuojamas Twitter ir kelių labai gražių blogų sekime.
      Vaikai ne karantino metu lieka su aukle (turime trumpalaikę auklę, kuri vaikus pažiūri, kai reikia išeiti).
      O dėl kokybės buvimo su vaiku, tai čia atskira tema. Bet supaprastintai: būnu tik su tuo vienu vaiku, kuriam skiriu 20 mins, mama „padengia“ kitus vaikus. Darau tą, ką nori vaikas. Jokių telefonų, kompiuterių, televizorių aplinkui. Visa kita ok. Ar tai žaidimas, ar skaitymas, ar pianinas, ar pokalbis, ar piešimas ant mano nugaros nesvarbu. Minimaliai skatinu kūrybiškumą, laisvumą. Užduodu atvirus klausimus, atsakau net į nesuprantamus klausimus. Tėvystė – menas. Ir labai įdomus, nes nelabai kas pamokys.

      Gerų metų!

  3. Nerealiai smagu skaityti pažengusių vartotojų tikslus ir mintis.
    Jūs, chebra, rocks!
    Gražūs skaičiai, palinkėsiu, jog upelis taptų upe.

  4. na ir man visiškai dabar atšoko noras „joint“ accountą darytis 😀
    bet smagus postas, labai teisingi siekiai (toks įspūdis, kad savo dienoraštį skaityčiau), nesustok 🙂

    p.s. dėl maudymosi eketėj, bandyk žmoną įkalbinti ar kokį draugą, dviese kur kas lengviau, smagiau. Nors man ir nepavyko 😀 tenka vienam žmones gąsdinti…

  5. Puikus straipsnis. Ypač patiko dalis apie planus. Gal galėtum konkrečiau kokį pvz. kaip tu supranti „Kiekvieną dieną patirti 3x daugiau teigiamų emocijų, nei neigiamų“. Kaip tu tai darai, kaip suskaičiuoji 3x? 🙂 ačiū

    1. Neskaičiuoju.
      Žmogus neigiamus dalykus atsimena ilgiau, į juos reaguoja stipriau, todėl kad „balansas“ būtų teigiamas, maždaug tris kartus teigiamų emocijų turi būti daugiau.
      O kaip tą pasiekti, čia jau darbas su savimi. Keisti požiūrį, gyvenimo būdą, po truputį „augti“.

      Stengtis vengti neigiamų emocijų: neturėti daiktų, dėl kurių gali sugesti nuotaika, nesutikti arba nebendrauti su žmonėmis, kurie sukelia neigiamas emocijas, neskaityti Delfi, nežiūrėti TV.
      Skatinti teigiamas emocijas: dažnai daryti tai, ką mėgsti, kas patinka. T.y. Bendravimas su šeima, buvimas su vaikais ir antra puse, skaitymas, valgymas, sportas, seksas, grynas oras ir gamta, fizinis darbas namuose, kontaktas su draugais, kurie nekelia neigiamų emocijų. Rūpintis sveikata. Gerai miegoti. Ir t.t.
      Manau mintį pagavote. Esmė, kad reikia norėti pokyčių ir veikti, kad jie vyktų. Tada viskas bus gerai!

Leave a Reply

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.